Ambient reklám
Egy rendkívül kreatív
kommunikációs stratégia
Ambient eszközöknek nevezzük azokat a média megjelenéseket, amelyeket nem tudunk a standard eszközök közé besorolni. A standard eszközöknek meg van az az előnye, hogy sok esetben standardizált mérettel rendelkezik, és elsődleges céljuk, hogy a kampányban be töltsék a tömeges elérést biztosító eszközök feladatát.
Az ambient eszközök szerepe éppen az ellenkezője. Ott tudjuk bevetni őket, ahol nem áll rendelkezésre más reklámeszköz. Ilyenkor vagy egy mozgó eszközzel oda megyünk, ahol a megjelenésre szüksége van a hirdetőnek, vagy megkeressük az ambient eszközök közül azokat a lehetőségeket, amelyeket az adott helyszínen bevethetünk.
Az ambient eszközöket ezért nevezzük egyedi reklámeszközöknek is, de azért van közöttük is néhány standardizálható, tömeges elérésre alkalmas eszköz is.
Hogyan kell ezeket az eszközöket elképzelni és mire használjuk őket?
Helyfüggetlen eszközök: Járműreklámok, egyedi járművek,
A mobil óriásplakát autóval például nagyobb területet tudunk lefedni. Akár adott település részeket, falvakat vagy teljes kerületeket is. Ezzel szemben a QuadLight nevű eszközök inkább pontosabb célzást és akár személyes hostess promóciós lehetőséget is kínálnak. Így a média mixben üzlet nyitásra, vagy bármilyen lokális kampányra használhatjuk Őket.
Személyreszabott megoldások
Az installációk célja, hogy kitűnjön az adott közegből és nagyobb bevonódást érjen el a közönség részéről. Az ilyen installációk komplexitása széles skálán mozog így a megvalósítási módja teljes mértékben a hirdető igényeire van szabva. Az ilyen jellegű megjelenéseknél sokszor van lehetőség kipróbálni a terméket, edukálni a fogyasztót, vagy akár vásárlás ösztönző tevékenységet is végezni.
Egy eszköz,
több százezer elérés
Led falak szerepe már inkább a tömeges elérés felé vezet. Jellemzően forgalmas részeken telepítik őket, pl. Lurdy ház, Allee, Hungária Krt, vagy a Sugár. Ezek az eszközök ideálisak például azokban az esetekben, amikor ezeken a helyszíneken van érdekeltsége az adott hirdetőnek, vagy az adott terület célközönségét relevánsnak ítélik meg az üzenet szempontjából.
Hely- / téma-specifikus ambient eszközök
Azon az analógián tovább haladva, miszerint az embient eszköz oda megy, ahol a célcsoport található megkülönböztetünk hely / téma specifikus ambient eszközöket is.
Ilyenek például a közoktatási intézmények felületei, amely bizonyos egyetemeken, főiskolákon és általános iskolákban van jelen.
Megkeressük
a legideálisabb helyet
Aztán az egészségügyi termékek piacán szintén fontos lehet a pontos célzás. Olyan esetekben, amikor egy szemüveget, vagy orvosi eszközt szeretnénk hirdetni, vagy akár valamilyen konkrét betegségre megoldást kínáló készítményünk van, amely a tömeg médiában nem éri meg hirdetni. Ilyenkor megkeressük azokat a hirdető számára releváns egészségügyi intézményeket, amelyek váróiban van lehetőség hirdetést elhelyezni.
Aztán a célcsoport specifikus eszközök mentén haladva az egészséges életmód kedvelői sok cég számára keresett célcsoport, így akár vitaminok, biztosítási és pénzügyi szolgáltatások, utazás stb témában is sok hirdetőt vonzzanak. Erre ideális megoldás a Fitness hálózatok hirdetési lehetőségei. A plakátok mellett, lehetőség van akár termék kihelyezésre is. Illetve a nagyobb fitness teremekben működik a FittRádió is.
A hely és téma specifikus eszközök számtalan megoldása létezik, felsorolni mindegyiket lehetetlen, de példának fel lehet még hozni Közoktatási hálózatok felületeit, fodrászatok, további egészségügyi hálózatok felületei, fitness hálózatok felületei, eladáshelyi felületek Hiper / szupermarketek, Tesco, spar, interspar, lidl, bevásárlóközpontok felületei mosdó felületek, vagy éppen plázák közösségi tereiben történő termék elhelyezés, vagy egyéb megjelenés.
Egyedi igénye van? Mondja el nekünk milyen egyedi elképzelése van, és mi megadjuk rá a megoldást!
Nehéz átlépni az ingerküszöböt…
A digitális eszközök megjelenése és az alacsonyabb a belépési költségek lehetővé tették a cégek számára, hogy reklámozzák magukat. Egyrészt éppen azért előny, mert potenciálisan mindenki ismertté teheti magát, másrészt egyre nehezebbé vált a tömegből való kitűnés.
Ahogy az gyakran előfordul, a célpontunk figyelmének megragadásának kulcsa az innovációban, a kreativitásban, valami szokatlan, a megszokott formákat megtörő dolog létrehozásában rejlik. A kommunikáció egyik legkonvencionálisabb és legkreatívabb formája pedig az ambient marketing.
Érzelmekre ható kommunikáció
Az ambient marketing a termékek vagy szolgáltatások népszerűsítésének egy módja, amely a szokatlan helyszíneket vagy tárgyakat és azok elemeit használja fel kommunikációs csatornaként. Ez magában foglalja a kreatív reklámüzeneteket, a célközönséggel való interakciót, és lételeme, hogy érzelmi szinten kell hatnia a fogyasztókra.
Miért válasszuk ezt a hirdetési formát?
Az ambient hirdetések lehetővé teszik, hogy az emberek egy teljesen új oldaláról lássák a márkádat. Az ilyen kampányok kísérleti promóciós technikák alkalmazásával erős érzelmeket váltanak ki, hogy a fogyasztók emlékezzenek a márkára. Tehát az ambient marketing a reklámok szokatlan helyeken történő elhelyezéséből áll, ahol nem várnánk, hogy reklámot lássunk.
Célja valójában éppen az, hogy meglepje az arra járó embereket, hogy konkrét üzenetet közvetítsen a fogyasztók felé, és aktiválja a márkaismertség és a márkafelismerés mechanizmusait.
Az ambient eszközök előnyei
Az ambient marketingkampány által közvetített üzenet nem ér véget az azt befogadó környezetben, épp ellenkezőleg. Az ilyen típusú reklámkampányok szenzációs jellege gyakran az interneten is erős visszhangot vált ki, ahol végül futótűzként terjednek, és még szélesebb közönséghez jutnak el. Ráadásul a közönségnek a reklámmal való interakciója további felhajtást generálhat, és további anyaggá válhat, amelyet később online és offline egyaránt ki lehet használni.
Azok a márkák, amelyek ki akarják használni az ambient marketingben rejlő nagy lehetőségeket, és a fogyasztóknak a promóció egy élményszerűbb formáját kínálják, beépíthetik marketingstratégiájukba.
De milyen előnyei vannak egy jól megtervezett
ambient marketing kampánynak? Íme néhány.
Kreatív
eszköz
Figyelemfelkeltő
reklám
Költséghatékony
megoldás
Remek kiegészítő kampány