Miért imádjuk a rádiós kampányokat?
Ha egy mondatban kellene összefoglalnunk a rádiós és közterületi reklámkampányok közötti különbséget, úgy tudnánk a legjobban megfogalmazni, hogy a közterületi reklámok fő eszköze a vizualitás és a láthatóság, addig a rádiós kampányoké a hang és a képzelet. A rádió és a közterület teljesen különböző agyi területekre hat, ezért tökéletesen ki tudják egészíteni egymást.
A hatékony spot alapú rádiós kampányok sikere egyrészt a hatékony média választás, másrészt a jól felépített üzenet, valamint a jól megválasztott szinkronszínész játéka.
Történt már veled olyan, hogy autóval mentél valahova, és szembe jött veled egy óriásplakát kampány, majd pár perccel később rádióban is hallottad ugyanazt a hirdetést?
Ez nem véletlen! Ez egy jól összeállított kampány!
Kinek ajánljuk?
A rádió fantasztikus médium az ambiciózus kis- és középvállalkozások számára, amelyek növekedni szeretnének, de mindeközben kitűnő lehetőségeket biztosít nagyobb cégek számára is. Heti 6+ millió hallgatóval a kereskedelmi rádiós reklámok elkerülhetetlenek, blokkolhatatlanok és verhetetlenek, segítve a vállalkozásokat abban, hogy új ügyfeleket érjenek el, hogy növeljék az ismertséget, fokozzák a weboldalakra való reagálást és az üzletek látogatottságát, valamint növeljék az eladásokat.
Ha szeretnéd tudni, hogyan hozhatod ki a legtöbbet ebből a médiumból és szeretnéd megérteni, hogy a rádiózás hogyan segíthet vállalkozásod növekedésében, kérj tőlünk ajánlatot!
A leggyakrabban használt hirdetési forma
Milyen hirdetési lehetőségek rejlenek a rádióban?
Szpot alapú kampányok
Mit is jelent ez? Klasszikus módon reklámidőt vásárolunk a számunkra releváns rádiós adóknál, ahol 10, 15, 20, vagy akár 30 másodpercben egy jó és a márkánk, üzenetünk számára releváns szinkronszínésszel elkészítjük és közzétesszük a gondosan felépített szövegíró által megírt szöveget. Mire kell figyeljünk? Fontos a jó szövegíró és fontos a jó szinkronszínész is, mivel nem mindegy, hogy 15 vagy 20 másodpercben mondjuk el üzenetünket, mivel a rádiós reklámidőket másodperc alapon árazzák, viszont akkor hatékony, ha minél többször ismételjük.
Non-Szpot kampányok
A legtöbb rádiónál lehetőség van ügynevezett Non-Spot kampányok megvalósítására is. Az ilyen esetleg legtöbbször valamilyen műsor támogatási megoldások. A legegyszerűbb például egy klasszikus időjárás támogatás, vagy közlekedési hírek támogatója. Ez akkor jó, ha a hirdető számára releváns az időjárás vagy a közlekedési hírek. Pl. nyáron a Nívea napozó tej, közlekedési híreknek pedig a MOL, vagy GoodYear gumiabroncs például.
Egy lépéssel fejlettebb Non-Spot jellegű együttműködés egy játék támogatás, ahol egy adott játék nyereményének felajánlója a hirdető. Ez azért jó, mivel a játék miatt nagyobb a bevonódás a hallgató részéről.
Egy következő lépés a műsor támogatás
A műsor támogatás lehet fő támogatói, vagy egy adott műsorblokk támogatója is. Egy fő támogatói együttműködés esetén egy nagyon mély és komplex együttműködésről van szó, ahol az adott hirdető a műsor fő támogatójaként kiemelt figyelmet kap. A hirdető neve egybeforrt a műsor nevével, szerepel a kiadványokban, óriásplakátokon, ajánlókban, a rádió social media felületein. Az együttműködési csomagban ilyenkor spot alapú megjelenések is helyet foglalnak.
Nagyon jó példa erre a sláger FM Samsung Experience slágerlistája:
Hol érhető el?
Léteznek, országos, lokális és helyi rádióadók is. Egy országos rádióadó önálló kampányként is működhet, ahogy a lokális, vagy helyi társaik is. Amikor kiválasztjuk a megfelelő adót, figyelembe kell vegyük az adott rádió elérési adatait, hallgatóinak összetételét, illetve területi lefedettségét. Az a kérdés, hogy mely adó közönségének elérése szolgálja jobban kampányunk sikerét.
Csatornák, amelyeken megszólaltatjuk a hirdetésed
És még nagyon sok helyi és lokális rádió…
Szpot gyártásban tudtok -e segíteni?
A rádiós kampányok sikerét nagy mértékben befolyásolja a jó rádiós szpot is. Ezért nagyon fontos, hogy legyen egy jól megírt kreatív szövegünk, amelyet a megfelelő szinkronszínész mond fel. Mi segítünk a szövegírástól kezdve a szpot felvételétől mindenben, így egy jó kampány terv mellé első osztályú kreatív anyagot is biztosítunk az ügyfeleinknek.
A rárdió hirdetés előnye
- Óriási elérése van, akár heti 6+ milliós hallgatottság
- Nagyon jól célozható korcsoport és érdeklődés szerint
- A megfelelően összeállított kampány költséghatékony
- Márkaismertség növelésére alkalmas eszköz
- Bárhol és bármikor elérhető médium
- A rádió mérhető eredményeket biztosít
- Remek kiegészítője lehet egy komplex kampánynak, hiszen jól működik más marketing eszközökkel
- A kampány néhány napon belül elindítható