Eljutni sokakhoz járműreklámokon

Tömegközlekedési útvonalakon, illetve tömegközlekedési eszközökön lévő reklám megjelenési lehetőségek, rövidebb nevén járműreklám

Mi is az a járműreklám?

Ez a hirdetési forma a tömegközlekedési eszközökön vagy tömegközlekedési eszközökben, illetve tömegközlekedési területeken elhelyezett reklám. Ezzel a hirdetési módszerrel a hirdetések bárhol elhelyezhetők, a buszok, vonatok és taxik oldalán, a metrókocsik belsejében, a buszállomásokon és a vonat- vagy buszperonok közelében.

Miért fontos?

A járműreklám azért fontos, mert napi szinten nagy láthatóságot biztosíthat az termékednek, szolgáltatásodnak.

Emellett a közönség nehezen tudja figyelmen kívül hagyni a hirdetést, mint például egy online banner vagy egy televíziós reklám spot gyorsított előretekerésével, elkapcsolásával vagy egy magazinhirdetés átlapozásával megtehet.

Az ember ugyanis nehezen hagyja figyelmen kívül azt a hirdetést, amellyel szemben ül a vonaton vagy a buszon, mert az a közvetlen látóterében van. Emellett a tömegközlekedési eszközökön elhelyezett reklámok kor és jövedelem szerint is változatos közönséget garantálnak a hirdetőnek.

Nézzünk pár példát

Milyen változatai vannak ennek a hirdetési megoldásnak

  • Metrókocsin belül
  • Peron területen: Óriásplakát, Citylight, Padlómatrica, Balusztrád, Peron poszter
  • Járműveken: Busz, Villamos külső, Troli

Ezen eszköz csoporton belül megkülönböztetünk mozgó és fix eszközöket is. A járműreklámok az úgynevezett mozgó eszközök, mint villamos, troli, busz külső fóliázása, illetve metró és villamos belső felületek. 

A fix eszközök közé a balusztrád, padlómatrica és peronreklám eszközök tartoznak. Használatukat azoknak a hirdetőknek ajánljuk, akik számára fontos, a pontos területi célzás. Alkalmazásukat és a média-mixben lévő helyüket nagyban meghatározza a kreatív tartalom. 

A metróbelső és a villamos belső felületei az utazóközönséghez szólnak. Azoknak a hirdetőknek ajánljuk, akik számára fontos a jó területi célzás és, olyan kreatív üzenetet kívánnak használni, ahol fontos a hosszabb kontaktus idő, mivel az utazási idő alatt elkerülhetetlen az üzenettel való hosszabb találkozás.

Hol helyezkedik el a MédiaMixben:

A tömegközlekedési útvonalakon lévő felületek gyakori elemei a média-mixnek, mivel a fix útvonalon való közlekedés miatt remek területi célzást és magas elérést tesz lehetővé egy reprezentatív közönségen belül. Egy Komplexebb fővárosi vagy országos kampány óriásplakát vagy citylight kampánya mellé ideális második médium.

Hogyan használjuk?

A tömegközlekedési útvonalakon lévő felületek gyakori elemei a média-mixnek, mivel a fix útvonalon való közlekedés miatt remek területi célzást és magas elérést tesz lehetővé

Ezen eszköz csoporton belül megkülönböztetünk mozgó és fix eszközöket is. A járműreklámok az úgynevezett mozgó eszközök, mint villamos, troli, busz külső fóliázása, illetve metró és villamos belső felületek.

A fix eszközök közé pedig a padlóreklámok, balusztrádok és peronreklám felületek tartoznák.

 

Kinek ajánljuk?

A járművek (busz, villamos, troli) külső fóliázását azoknak a hirdetőknek ajánljuk elsősorban, akik szeretnék kihasználni a járművek méretéből és mozgásából adódó figyelmet és elsődleges céljuk a megjelenéssel a brand építése. Ezen eszközök helye a média-mixben általában sosem önálló és egyetlen elem.

A fix eszközök közé a balusztrád, padlómatrica és peronreklám eszközök tartoznak. Alkalmazásukat azoknak a hirdetőknek ajánljuk, akik számára fontos, a pontos területi célzás. Alkalmazásukat és a média-mixben lévő helyüket nagyban meghatározza a kreatív tartalom.

A metróbelső és a villamos belső felületei az utazóközönséghez szólnak. Azoknak a hirdetőknek ajánljuk, akik számára fontos a jó területi célzás és, olyan kreatív üzenetet kívánnak használni, ahol fontos a hosszabb kontaktus idő, mivel az utazási idő alatt elkerülhetetlen az üzenettel való hosszabb találkozás.

Egy nagyon jó választás

A járműreklám előnyei

A beltéri formák egyik fő előnye a reklámnak való kitettség hosszú időtartama. A tömegközlekedési eszközökön átlagosan 30-45 percet utazunk, ami remek lehetőség a hosszabb kontaktusra. Akárcsak a vonatok, metrók esetében, a közönség lényegében egy foglyul ejtett közönség, akinek nincs hová mennie, és nincs sok dolga. Ennek eredményeképpen az utasok valószínűleg elolvassák a hirdetéseket – többször is.

Mivel a napi rutinunk megszokott, a buszon, metrón és hasonlókon utazók többször is ki vannak téve a reklámoknak. Ha minden nap ugyanazzal a metróval utazol a munkahelyedre és vissza, egy hónap alatt 20-40 alkalommal láthatod a reklámot. Az állomásokon és a buszmegállókban elhelyezett táblák szintén nagy gyakoriságú kontaktust tesznek lehetővé.

Különösen a helyi hirdetők számára a közlekedési hirdetések lehetőséget nyújtanak arra, hogy a lakosság egy pontosan célzott szegmensét elérjék. Egy bizonyos környéken lévő hely megvásárlása, meghatározott etnikai háttérrel rendelkező, demográfiai jellemzőkkel rendelkező emberekkel való érintkezéshez vezet.