A nyertes trió
Az ütős közterületi kampány 3 összetevője
Nem árulunk zsákbamacskát, a következőkben az óriásplakát, a citylight és a hirdetőoszlop megjelenésekről lesz szó. Ezt a 3 reklámeszközt tartjuk a közterületi megjelenések szupersztárjának, amik együttes alkalmazásuk esetén fejtik ki igazi erejüket. De miért? Ez a trió együttesen használva, képes lefedni az egész várost, kisebb-nagyobb, akár kreatívabb megjelenésekkel. Eléri az autósokat és a gyalogos forgalmat egyaránt. Megfelelő, tudatos tervezéssel és a fent említett hármas hatékony kihasználásával elképesztő eredményeket érhet el a reklámkampányod!
De nézzük is meg a szereplőinket közelebbről:
Kis üzenet nagy felületen
Óriásplakáton hirdetni = lehetőség!
A nagyméretű nyomtatott hirdetés
Az óriásplakát reklám nem más, mint egy nagyméretű nyomtatott hirdetés használata egy vállalat, márka, termék, szolgáltatás vagy kampány reklámozására. Az óriásplakátokkal jellemzően nagy forgalmú területeken, például be és kivezető utak mentén, főbb útvonalakon, vagy egyéb nem fő, de forgalmas útvonalakon, parkolókban, forgalmi csomópontokon, de még a metró peronok mellett is találkozhatunk. Az óriásplakátok méretüknél fogva jól látható eszközök, 0-24 órában láthatóak autósok és gyalogosok számára is.
Legnagyobb számú célzott megtekintés
Az óriásplakát-hirdetés hatékony a márkaismertség növelésére és arra, hogy a lehető legtöbb emberhez eljusson vállalkozásod, terméked, illetve kampányod híre. Mivel ilyen forgalmas területeken vannak, az óriásplakátok más marketingmódszerekhez képest általában a legnagyobb számú célzott megtekintést és megjelenést érik el.
A közterületi megjelenések közül a leginkább standardizálható eszközök közé tartozik, és ezeket az eszközöket használjuk a kampányok fő alkotóelemeiként.
Több fajtája is van
Az óriásplakátok közül is megkülönböztethetünk prizma, roll up, és normál eszközöket, illetve az elhelyezkedésüket tekintve is megkülönböztethetünk főúton, mellékúton, metróban, házfalon lévőket. Megvilágítottság szerint pedig felülről megvilágított, hátolról megvilágított BackLight, illetve természetesen nem megvilágított eszközök is vannak.
Az óriásplakát-kampányokat úgy tervezzük meg, hogy vásárlóid folyamatosan találkozzanak az üzeneteddel, ahol csak megfordulnak.
De hogyan? Optimalizált óriásplakát kampánnyal!
Hogy is van ez…
Mit jelent az, hogy
optimalizált óriásplakát kampány?
Az óriásplakát erőssége a nagy felület, amely távolról is jól látható, így könnyen eléri az utca emberét, tartózkodjanak azok éppen autóban, gyalogosan a járdán, vagy tömegközlekedési eszközökön.
Fontos tudni azonban, hogy viszonylag rövid ideig tudnak rá koncentrálni a járművekkel haladók, így az üzenetnek rövidnek és hatásosnak kell lennie.
Munkánk része, hogy a kreatívok hatékony kialakításában is segítsünk ügyfeleinknek!
Optimalizáltnak nevezzük azt a reklámkampányt, ahol az ügyfél kampányához tartozó óriásplakát felületeket tudatosan válogatjuk ki, azért, hogy a célközönség a lehető legnagyobb arányban és a lehető legtöbb alkalommal találkozzon vele. Tegyék mindezt passzív módon, feltűnés és tolakodás érzet nélkül! Az óriásplakát felületek jelen vannak szinte mindenütt, ezért, ha jól optimalizáltuk a kampányunkat, akkor rendszeresen felbukkannak előttünk, amikor közlekedünk, és akarva-akaratlanul is hatnak ránk.
És ez még nem minden!
Szolgáltatásunk ennél sokkal összetettebb. Az optimalizáció egyszerre jelent helyszín, időtartam és büdzsé finomhangolást. Az OptiPoster a legjobb ár-érték arányú reklámkampányokat valósítja meg neked, hogy te a legjobb áron, a legnagyobb eredményt érhesd el! Ezen kívül segítünk a megfelelő média-mix kialakításában is.
Tovább is van…
A köztéri kampányok
második nagy szereplői a citylightok
A másik nagy csoport a citylightok. Ezeket az eszközöket alkalmazhatjuk együtt is, de hatékonyabb, vegyesen óriásplakátokkal együtt.
A citylightok közül is sokféle lehet: találkozhatunk önálló citylightal, henger oszlopban lévő citylightal, roll-up citylightal, de digitális citylightokkal is.
Elhelyezkedésüket tekintve főbb gyalogos csomópontokban, plázákban, metrókban, utasvárókban, telefonfülkéken ugyanúgy megtalálhatóak.
A citylightok a kültéri reklámok óriásplakátjainak egy speciális formája. Míg a klasszikus óriásplakátokat elölről világítják meg, addig a citylightok a nagyvárosok hátulról megvilágított reklámfelületei. Vannak citylight plakátok, citylight táblák és citylight oszlopok is.
A citylightok általában nagyon feltűnő helyeken, például busz- vagy villamosmegállókban helyezkednek el, ahol a tömegközlekedést használók hosszú várakozási idejéből profitálhatunk. A CLP-ket akár utcabútorokba, például illemhelyekre is beépíthetik. Szabadon álló vitrinekként is megtalálhatók a gyalogos átjárókban, illetve fénydobozként a vasútállomásokon, bevásárlóközpontokban és repülőtereken.
A citylightok havonta vagy két hetente foglalhatók, és a médiatervezésben állandó helyet foglalnak el. A nagy reklámhatásuk a regionális és az időbeli rugalmasságból ered, valamint a feltűnő háttérvilágításuknak köszönhető – különösen az esti órákban, valamint ősszel és télen. Legfeljebb három motívum osztozik a kijelzőn, és egy változó mechanizmus segítségével egymás után, egy táblán jelennek meg. A felület a mozgás révén nagyobb figyelmet vonz, és így növeli a reklámhatást.
A digitális citylight eszközök figyelemfelkeltőbbek a normál citylightoknál és jóval több lehetőséget kínálnak a kreatív ügyfeleinknek. Azoknak az ügyfeleknek ajánljuk, akiknél az elérhető lokációk elegendő területi lefedettséget jelentenek, illetve országos óriásplakát/citylight kampányok kiegészítéseként kívánják használni.
Végül, de nem utolsó sorban…
A citylightok közeli
rokona a hirdetőoszlop
A reklámoszlopok jellegzetes stílusú, henger alakú, kültéri járda melletti szerkezetek, amelyeket reklám- és egyéb célokra használnak. Hasonlóan a citylight megjelenésekhez a hirdetőoszlopokat hátulról világítják meg általában. Azonban a hirdetőoszlopoknál rengeteg kreatív és nagyon egyedi megjelenéssel is találkozhatunk.
A hirdetőoszlop remek kiegészítése lehet egy közterületi kampánynak
Az oszlopreklámok az óriásplakátokhoz és citylightokhoz hasonlóan rendkívül széles körű felhasználási lehetőséggel rendelkeznek. Például hosszú távú alkalmazása akár irányító funkcióval is bírhat. Egy új üzlet nyitása során már-már kihagyhatatlan elem is, mivel ezzel az eszközzel érhetjük el, egy adott bolt vagy üzlet helyének „megtanulását” a helyi lakosok fejében.
Kampányszerű alkalmazása pedig akkor ajánlott, amikor kiemelt figyelmet szeretnék elérni egy adott útvonalon haladók körében a kampányra.
Ez a titka
Hogyan lesz hatékony a kampány?
A köztéri reklámok tekintetében további fontos szempont, hogy akkor lesz látható és sikeres a kampányod, amikor kellő gyakorisággal találkozik vele a leendő vásárló. Éppen ezért azok a kampányokat optimalizálhatjuk jól, ahol legalább 50-250 közötti felülettel dolgozhatunk. Ez rossz hír azoknak, akik nem rendelkeznek elegendő költségkerettel, viszont nagyon jó hír azoknak, akik igen!
Egy nagyon hatékony formája a reklámozásnak!
Gyakori, hogy csak óriásplakátokon jelenik meg egy-egy hirdető, de a legjobb kampányok összetett mixet alkotnak. Tehát nem csak óriásplakát-felületekből állnak, hanem többféle felületet (úgynevezett mixet) használnak: például citylight, építési reklámháló, járműreklám, vagy különféle ambient megoldások is szóba jöhetnek, amikor egy komplexebb mixben gondolkodunk.
Lépésről lépésre
Hogyan zajlik a közös munka?
Az árajánlat elkészítését egy alapos konzultáció előzi meg, annak érdekében, hogy a megvalósításra kerülő kampányod biztosan a céljaidat szolgálja majd.
Elkészítjük árajánlatunkat, majd egy újabb egyeztetés keretében finomhangoljuk azokat. Az árajánlat elfogadását követően elkezdjük a kampány összeállítását. Fontos, hogy az árajánlat elfogadása, még nem jár megrendeléssel, csupán kijelöli azokat a kereteket, amelynek mentén ügynökségünk összeállítja számodra a kampányt.
Az előre egyeztetett és jóváhagyott tervek szerint elkezdjük a kampány összeállítását. A kampány elkészítését követően átadjuk az elkészült részletes fotós-térképes dokumentációt. Itt lehetőség van további finomhangolások elvégzésére. A listáról konkrét város szintű elérési adatokat adunk (Reach, GI, OTS, CPT stb…)
A végleges kampányterv összeállítását követően kerül sor a kampány megrendelésére. Ahogy szakmában hívják: „A terv kőbe van vésve.”
Legyártjuk a plakátokat, gondoskodunk arról, hogy eljussanak a plakátragasztást végző személyekhez, hogy időben ki legyenek helyezve, és mindez tökéletes minőségben.
A kampány során monitoringozzuk a felületeket, javítjuk az esetleges hibákat, majd egy fotós teljesítési igazolást küldünk a kampányról.
Ha a kampány országos lefedettségű, akkor kérhető hozzá egy 1000 fős reprezentatív mintára épülő utólagos hatásvizsgálat is.