Digitális Közterületi hirdetések – Vendégem Horváth Márton a Digitális Cityboard felületek megvalósítója

Ahogyan minden más, a köztéri média világában is fellelhető a rohamos fejlődés és a digitalizáció. Sok hirdető még mindig keresi és talán még nem is találta meg a helyét az OOH kampányok világában, pedig nagy potenciál rejlik bennük. Sőt, Horváth Márton szerint a digitális cityboardoké a jövő! 

Az Offline podcast legújabb adásában ő volt Kosár Zoltán vendége. Az alábbi cikkben megtudhatod, melyek a digitális OOH kampányok előnye, kinek ajánlja ezeket a szakértő és, hogy kik ezeknek a hirdetéseknek a fő célcsoportja!

Izgalmas életút

Horváth Márton, a CityNext Média Zrt. ügyvezetője egy különleges szakmai útvonalon jutott el a digitális közterületi reklámok hazai meghonosításáig. Eredeti végzettsége alapján mérnök. Mindössze nyolc hónap után rájött, hogy nem ez az ő igazi útja. A szakmai karrierjét az autóiparból indította, majd a JCDecaux, a világ legnagyobb köztéri médiacégének munkatársa lett. Több évig volt a cég fejlesztési és stratégiai igazgatója. Itt rengeteget tanult erről a piacról, amely számára nem csupán egy üzleti lehetőség, hanem az érzelemek és a kreativitás kifejezésének helyszíne is. Szerinte a közterületi média varázsának kulcsa, hogy érzéseket tud közvetíteni, és az egyes helyszínek sajátosságaival szükséges dolgozni. Többek között ez is megfogta ebben a szakmában annak idején. 

Hét év alkalmazotti lét után döntött úgy, hogy vállalkozó lesz és fejest ugrott az ismeretlenbe. Csupán érzelmei vezérelték, de annyira bízott megérzésében, hogy tudta a digitális OOH eszközöket érdemes behozni Magyarországra. Úgy tünik ez a merész lépés végül abszolút bejött neki, hiszen mostanra már egy nagy hálózatot épített ki a vállalkozásával a digitális reklámfelületekből és úttörőnek számít a piacon.

Több mint egyszerű hirdetési eszköz

A digitális cityboardok sokkal többet nyújtanak, mint a többi egyszerűbb eszköz! Hatalmas képernyő felület hét méter magasan, mely világít is. Ezek az eszközök biztosan kitűnnek a tömegből! 

Persze ezeket is lehet rosszul használni! Ha túl sok a szöveg a kivetítőn nem biztos, hogy eljut az üzenet a fogyasztóhoz. Érdemes törekedni az egyszerű, letisztult kreatívra. Ez lehet, akár egy animáció is. Lényeg, hogy valamilyen érzelmet, életérzést adjon át a hirdetés! 

Számos előnye van ennek a típusú megjelenésnek! Most még kevés ilyen eszköz van Magyarországon. Egyelőre csak egy kisebb, prémium hálózat üzemel a legfontosabb, központi helyeken! Ez viszont fenntartja az exkluzivitást. Előnye még a papír alapú plakátokhoz képest, hogy nem kell ragasztani, egy gombnyomással bármikor indítható és cserélhetőek a kreatívok. 

A digitális közterületi reklámok célközönsége széles: az étteremláncoktól kezdve a kiskereskedőkön át, mindenki találhat benne lehetőséget, hiszen az utca emberét szólítják meg ezek a digitális reklámfelületek. Emellett fontos szerepet kap a fenntarthatóság is. A berendezések közcélú hirdetésekkel is rendelkeznek, ez segít a közösségi programok támogatásában. Fontos, hogy ezek az eszközök ne csupán kereskedelmi célokat szolgáljanak. Jelenleg hat darab hirdetésből egy közcélú tartalom, ami segíti az önkormányzatok és más non-profit szervezetek megjelenését. Olyanokét is, akik esetleg nem tudják megengedni magunknak ezt a típusú hirdetést.

Kihívások és szabályozás

Az európai piacokon a digitális reklámok szabályozása sokkal szigorúbb, így a hirdetőknek nem csupán a kreativitásra, hanem a jogi keretek betartására is figyelniük kell, ez itthon nem feltétlenül van így. 

A digitális közterületi reklámok terjedésének fő akadályai:

  • Szabályozatlan környezet
  • Fényerősséggel kapcsolatos aggodalmak
  • Nehezen mérhető megtérülés (ROI)

Pedig Márton tapasztalata az, hogy, ha például csak a fényerő szabályozva van este, nem villódzik, akkor semmilyen probléma nem lehet ezekkel lakott területen se.

Sikertényezők

A digitális közterületi reklámok ideálisak a nagyvállalatok számára, mivel a költséghatékonyság és a helyszínek prémium jellege lehetőséget ad arra, hogy hatékonyabban érjék el célközönségüket és ezek alapvetően is tömegmédiumnak számítanak. Szintén előnye, hogy jelenleg szinte nincs közvetlen konkurenciája a piacon. A siker kulcsa a kreatív hirdetések érzelmi hatásában rejlik, illetve az is fontos, hogy a fő üzenet végig legyen fellelhető a tíz másodperces reklám során. 

A digitális közterületi reklámok piacának nagyon sok lehetősége van, és ahogy a technológia fejlődik, úgy a hirdetési formák is egyre inkább a kreativitás és az érzelmek irányába mutatnak. Az igazi siker abban rejlik majd, hogy a hirdetők hogyan tudják kihasználni ezt az új médiát, és hogyan tudják közvetíteni azokat az érzelmeket, amelyeket a célközönségük szívesen fogad.