A jó 3D közterületi megjelenések titka az alapos tervezés és tervszerű megvalósítás. Most szeretném megmutatni, mire érdemes figyelni egy ilyen kampánynál.

  1. Az alap koncepció kitalálása:
    Hasznos, ha több kreatív koncepciót is elképzelünk, és azokat vázlat szerűen képileg is megpróbáljuk megjeleníteni. Az ügynökség első kérése úgy is egy előzetes lay-out lesz.

Amikor egy 3D közterületi kampányt tervezünk, ezeket a szempontokat figyelembe kell vennünk:

  1. Alapvető szempont, hogy nagyon forgalmas és jól látható helyen kell lennie a 3D óriásplakátnak.
  2. Lehetőleg merőleges, vagy szögben álló felület legyen
  3. A tábla a kreatív elhelyezkedését figyelembe véve nem lehet túl alacsonyan, nehogy megrongálják, vagy el lopják a 3D elemet,
    1. nem lehet túl magasan sem, mivel akkor az ipari alpinisták nem tudják elvégezni a kivitelezést,
    2. ha túl magasan van a plakát, akkor csökken a kreatív észlelése
  4. A táblának műszakilag alkalmasnak, kell lennie arra, hogy elviselje a 3D elem jelentette plusz súlyt
  5. Ha a kreatív szempontjából fontos a megvilágítás, akkor megvilágított táblának kell lennie

Ezek a kritériumok egyben nehezítő körülmények is, de fel vagyunk készülve a különleges ügyfél igények kiszolgálására!

Az ajánlatkérés pillanatában a kreatív koncepció nyújtja az egyetlen olyan támpontot, amiből ki tudunk indulni.
Ez alapján lehetséges a várható költségek meghatározása is, beleértve a produkciós és technikai költségeket.

A hatékonyabb kommunikáció érdekében érdemes úgy felállítani a csapatot, hogy az ügynökség és a kreatív csapat egyenesben kommunikálhassanak egymással.

Miután elkészült az ajánlat, és véglegesedett a kreatív elképzelés, akkor kezdődik az óriásplakát felületek kiválasztása és lefoglalása.
Jellemzően több olyan óriásplakátot is kínálunk, amely alkalmas a megálmodott kreatív koncepció megvalósítására.

Egy 3D Óriásplakát kampány sokkal több előkészületet igényel egy átlagos óriásplakát kampányhoz képest:

  • A leadott kreatív tervtől számítva a produkciós árajánlat elkészítéséhez 1-2 nap mindenképp szükséges,
  • a felületek válogatása folyamatos, és akár az utolsó pillanatokban is érkezhetnek megfelelő helyszínek.
  • A 3D elemek legyártására bonyolultságuktól és mennyiségtől függően 1-3 hét lehet.
  • A kihelyezés időtartama egy országos kampány esetén, Budapesten 1-2 nap, vidéken 2-3 nap.
  • A kihelyezések folyamatosan történnek.
  • A leszerelések is ugyan ebben a fázisban történnek.

Milyen legyen a médiamix?

Előnyös, ha a 3D Közterületi óriásplakát kampányt támogatja egy normál óriásplakát kampány is, felerősítve ezzel az észlelést.

Subtitle

Iratkozz fel hírlevelünkre

Some description text for this item

Hírlevél feliratkozoás

A szerző

Kosár Zoltán

Kültéri reklámok specialistája

Cégvezető, közterületi reklámszakember, apa és férj. Mindig az adott élethelyzetben és feladatkörben törekszem arra, hogy a lehető legjobb legyek.

Kosár Zoltán vagyok, 2005 -ben csöppentem bele a közterületi média világába. Mielőtt megalapítottam volna az OptiPoster -t több ügynökségnél és média tulajdonos cégnél szereztem tapasztalatokat. Imádom, hogy minden reklámkampány más és más, a folyamatok bár nagyon hasonlóak, de sosincs két egyforma kampány. Szeretném, ha Te is megismerhetnéd milyen sok lehetősége van a cégednek arra, hogy kitűnjön a tömegből és olyan széles ismertségre tegyen szert, amilyennek elképzeled.