Cikkemből megtudhatod, hogyan kapcsolódik a közeli bisztróban elfogyasztott ízletes kis ebéd története a mezőgazdasági cégek marketingjéhez. Ugyanakkor azt is elárulom, hogyan lehetnek az agrárvállalkozások sikeresek az offline reklámozásban, különösen a közterületi médián keresztül.
Az ebéd és a nélkülözhetetlen mezőgazdasági szektor
Mindjárt dél van, ebédidő. A közeli bisztró menüjét nézegetem. Az étlapot olvasva általában nem az az első gondolatom, hogy milyen úton jutnak el az ételek a tányéromig. Pedig tudom, hogy minden egyes alapanyag esetében lenyűgöző történetek és hihetetlen szakmai tudás bújik meg a háttérben. A történetek főszereplője pedig nem más, mint a mezőgazdasági szektor.
A mezőgazdasági ágazatban dolgozók munkája és szakmai tudása szinte észrevétlenül, de folyamatosan jelen van a mindennapjainkban. Attól kezdve, hogy
- felszántják a földet,
- elvetik a magokat,
- gondoskodnak a növények öntözéséről,
- a tápanyagellátásról,
- a növényvédelemről;
- előállítják és betakarítják az állatok számára a takarmányt,
- az állatokat felnevelik,
és megfelelő feldolgozás után a húsok és zöldségfélék alapanyagként landolnak mondjuk a kedvenc bisztróm szakácsának pultján, ezért mind a mezőgazdasági és élelmiszeripari szektor felel.
Az agráripar nehézségei
Óriási a mezőgazdasági ágazat felelőssége. Komoly szaktudással rendelkező agráripari szakemberek dolgoznak azért nap mint nap, hogy az ellátás folyamatos legyen. Mert az igények egyre csak növekednek. Ugyanakkor a háttérben óriási a verseny: a vetőmag, a műtrágya, a növényvédő szerek, a feldolgozóipar és még megannyi részterület szereplői között. Minél nagyobbra tud nőni egy résztvevő, annál nagyobb esélyekkel vesz részt a versenyben.
Az innováció és a reklámozás a mezőgazdaságban is elengedhetetlen
A legtöbb mezőgazdasági vállalkozás kiváló szakember gárdával rendelkezik tehát és jelentős anyagi forrást fordít a technikai újításokra, illetve a marketingre. Sokan azonban még mindig nincsenek tisztában azzal, hogy az offline marketing nem merül ki a különböző szakkiállításokon vagy konferenciákon történő részvételben.
Természetesen ezek a magas színvonalú rendezvények kiváló lehetőséget nyújtanak a PR tevékenységekre és a termékek szűk körben történő megismertetésére. Bemutathatják a legújabb kísérleti eredményeket, termékeket, szolgáltatásokat a főbb viszonteladó partnereknek. Ugyanakkor a nagyobb hatékonyság és a célzott értékesítés érdekében ennél jóval átfogóbb és komolyabb, országos lefedettségű kommunikációs kampányra is szükség lehet.
Az agráripar marketinges képviselői számára egy országos lefedettségű rádiós vagy közterületi kampány óriási lehetőségeket rejt magában.
Az offline reklámozás ereje
Az online világ térhódítása ellenére az offline reklámozás továbbra is fontos szerepet játszik, főleg a mezőgazdasági cégek marketingjében. Az óriásplakátok, hirdetőtáblák és más közterületi médiumok sokkal nagyobb lehetőséget biztosítanak. Segítségükkel a vállalkozások széles körben és célzottan érhetik el potenciális ügyfeleiket és hatékonyan kommunikálhatnak velük.
Gigantikus látvány és hatékony üzenetek a jól célzott közönségnek
Óriásplakátokon keresztül a kommunikáció sikere megsokszorozódik.
- Egyrészt, területileg remekül célozható. A cégek adatbázisa alapján rendkívül pontos területi specifikáció állítható össze, így a kampány üzenete rendkívül hatékonyan célba juttatható.
- Ugyanakkor az óriásplakátok hatalmas, színes felületükkel kiemelkednek még a zsúfolt városi környezetben is, és felkeltik az emberek figyelmét. A precízen kidolgozott dizájn és a jól eltalált üzenetek tolakodás nélkül, szinte észrevétlenül, de beférkőznek a célközönség tudatába.
Mezőgazdasági tanácsadói hálózat és termék népszerűsítése
A MALAGROW AGRO köztéri kommunikációja kiválóan szemlélteti, hogy hogyan lehet egy felületen belül erősíteni a tanácsadó kolléga hitelességét és növelni a mezőgazdasági cég termékének ismertségét. Egy ilyen kampánnyal tökéletesen célozható a közönség a tanácsadói hálózat lefedettségéhez.
Imázs kommunikáció általános üzenettel, de annál nagyobb sikerrel
Megyeri Szabolcs kertész szakember. Az ő kampánya egy rendkívül jó példa a mezőgazdasági cégek offline reklámozására, a márkaépítésre és a célközönség megtalálására. A kampány célja az volt, hogy erősítse az emberekben a tudatot, milyen jó érzés az, ha a saját kertünkben álló gyümölcsfáról szedjük a saját gyümölcsünket. Hogy sokkal jobban esik elfogyasztani azt a termést, amit mi termesztettünk. A kampánykommunikáció során a kertes házzal rendelkezők volt a célcsoport. Így a felületeket – a legjobb hatékonyság érdekében – vidéki városokban helyeztük el.
Rendkívül hatékony mezőgazdasági munkaerő-toborzás
A mezőgazdasági szektorban, főként az idénymunkák esetében, olykor hirtelen lesz szükség munkaerőre. Jól célzott és körültekintően felépített munkaerő-toborzó kampányokkal a potenciális munkaerőhöz idejében eljutnak az üzenetek. Az óriásplakátok és citylightok területileg kiválóan célozhatók. Így, amikor valóban szükséges a létszámbővítés, a jelentkezőket már csak értesíteni kell.
A rádiós reklámok ereje az agráripar marketingjében
A rádió ereje és hatékonysága a reklámozásban nem vitatható: kiváló platform a rövid, de hatásos üzenetek közvetítésére. Az óriásplakátok ugyan nagyszerűen működnek a legtöbb kampányban, de – például a mezőgazdaság esetében is – vannak olyan termékek vagy szolgáltatások, amelyek kommunikációja további magyarázatot és megerősítést igényel.
A műtrágya vagy vetőmag reklámozása nem egyszerű feladat. Viszont egy tapasztalt szövegíró által megfogalmazott, frappáns, 15-20 vagy 30 másodperces rádiós reklámüzenet, melyet egy profi szinkronszínész hitelesen ad elő, magas konverzióra számíthat
Teljes körű kampánytámogatás a mezőgazdasági cégek sikeréért
A mezőgazdasági cégeknek számos lehetősége van tehát az offline reklámozásban. Ennek hatékonysága online hirdetésekkel összekapcsolva sokszorozódik. A verseny szoros. A márkaismertség növelése, a termékek és szolgáltatások népszerűsítése elengedhetetlen ahhoz, hogy helyt álljanak. A közterületi média segítségével viszont még szélesebb körben érhetik el célközönségüket és hagyhatnak emlékezetes benyomást az érdeklődőkben.
Az OptiPoster Kft. ehhez minden területen megfelelő segítséget nyújt, legyen szó tanácsadásról vagy kampánytervezésről és kivitelezésről egyaránt. A szakszerű marketingtámogatás mellett a cikkben felsorolt médiaeszközök tárházának teljes spektrumát biztosítani tudjuk partnereink részére.
További információért vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeinken. Vessük el most közös együttműködésünk magjait, hogy a jövőben még nagyobb sikereket arathassunk.
A szerző
Kosár Zoltán
Kültéri reklámok specialistája
Cégvezető, közterületi reklámszakember, apa és férj. Mindig az adott élethelyzetben és feladatkörben törekszem arra, hogy a lehető legjobb legyek.
Kosár Zoltán vagyok, 2005 -ben csöppentem bele a közterületi média világába. Mielőtt megalapítottam volna az OptiPoster -t több ügynökségnél és média tulajdonos cégnél szereztem tapasztalatokat. Imádom, hogy minden reklámkampány más és más, a folyamatok bár nagyon hasonlóak, de sosincs két egyforma kampány. Szeretném, ha Te is megismerhetnéd milyen sok lehetősége van a cégednek arra, hogy kitűnjön a tömegből és olyan széles ismertségre tegyen szert, amilyennek elképzeled.