Óriásplakát, avagy Billboard plakát anyagleadási paraméterei és méretei grafikai tervezéshez:
Az óriásplakát táblákat a szakma több féle képpen szokta hívni. A leggyakrabban használt elnevezése a Billboard. Ezeknek a rövidített változatait is gyakran használjuk. Az OP, mint óriásplakát, és a BB, mint Billboard.
Grafikusok számára lényeges információ, hogyan készítsék el a nyomdakész anyagot. Ha jól dolgoztunk, akkor az óriásplakát egy 5-45 Mb közötti méretű PDF fájl szokott lenni. Fontos, hogy a Layereket mindig zárjuk le, mert ellenkező esetben a nyomtatásnál érhet bennünket meglepetés, például lemaradhat lényegi információ. Például egy logó vagy lényegi szöveg. Ezt a hiba faktort elkerülhetjük, odafigyeléssel, illetve egy layout készítésével, amelyet a kreatív anyagleadás mellé megküldünk az OptiPosternek.
- Felbontás: 300 DPI
- Méret: 1:10 méretarány (EURO méret esetén: 504 x 238 cm)
- Kifutó: nem szükséges, de a plakát széleitől érdemes 10-10 cm távolságot hagyni, ahová nem kerülhet lényegi információ, például logó, szöveg, stb.
- Formátumok: TIFF vagy PDF (ez esetben minden betű görbévé konvertálva)
- Színrendszer: CMYK
- Egyéb: Proof, Digit Proof
Iratkozz fel hírlevelünkre
Citylight plakát mérete és anyagleadási paraméterei grafikai tervezéshez:
A Citylight plakát nyomdakész anyaga optimális esetben 5-45 Mb közötti PDF szokott lenni.
- Felbontás: 100 DPI
- Méret: 1:1 méretarány (118,5 x 175 cm)
- Kifutó: nem szükséges, de a plakát széleitől érdemes 5-5 cm távolságot hagyni, ahová nem kerülhet lényegi információ, például logó, szöveg, stb.
- Formátumok: TIFF vagy PDF (ez esetben minden betű görbévé konvertálva)
- Színrendszer: CMYK
- Egyéb: Proof, Digit Proof
A nyomdakész anyag mellé készítsünk egy layout -ot is. Ez egy 1000 pixel széles jpg kiterjesztésű fájl szokott lenni és arra szolgál, hogy azok a személyek, akik később dolgozni fognak a kampányon be tudják azonosítani a hirdetést, illetve ellenőrizni tudják a nyomatot. Például a nyomda.
Az anyagleadási határidő ideális esetben kampánykezdet előtt 10-15 nappal megtörténik. A kései anyagleadás késedelmes kihelyezéshez vezethet, illetve esetleges plussz költségek is felmerülhetnek amit mindenképp el kell kerülni.
A szerző
Kosár Zoltán
Kültéri reklámok specialistája
Cégvezető, közterületi reklámszakember, apa és férj. Mindig az adott élethelyzetben és feladatkörben törekszem arra, hogy a lehető legjobb legyek.
Kosár Zoltán vagyok, 2005 -ben csöppentem bele a közterületi média világába. Mielőtt megalapítottam volna az OptiPoster -t több ügynökségnél és média tulajdonos cégnél szereztem tapasztalatokat. Imádom, hogy minden reklámkampány más és más, a folyamatok bár nagyon hasonlóak, de sosincs két egyforma kampány. Szeretném, ha Te is megismerhetnéd milyen sok lehetősége van a cégednek arra, hogy kitűnjön a tömegből és olyan széles ismertségre tegyen szert, amilyennek elképzeled.