Az autópálya mellett található óriásplakát felületek rendkívüli módon keresettek. Ez nem is csoda, hiszen mérhetően hatékonyak, illetve nem utolsósorban rendkívül alkalmasak a brand építésére is. Magukkal az óriásplakátokkal kapcsolatban egy korábbi cikkünkben már írtunk, azonban most kitérünk arra is, hogy miért is lehet nehézkes egy ilyen kampány.

A bökkenő ugyanis ezzel kapcsolatban az, hogy a törvényi szabályozás szerint az autópályák közvetlen közelében csak közlekedésbiztonsággal összefüggésben lévő kreatív tartalommal helyezhetőek ki plakátok.

Ahhoz pedig, hogy mind a szabályozásnak, mind a kampány céloknak megfeleljünk, szükség van némi kreativitásra.

A kreatív kampányok kommunikációja

Ezzel kapcsolatban persze több jó hír is van. 

Az egyik az, hogy cégünk már jó néhány ilyen kampányt tudhat a háta mögött, a másik pedig, hogy sok jó felület elérhető erre a célra. 

A rossz – épp a fent említett törvényi szabályozás miatt -, hogy elég sok feltételnek kell megfelelnie a hirdetőnek.

Persze ez úgymond egy “vám”, amiért cserébe viszont olyan figyelmet kaphat, mint sehol máshol.

Na de hogyan lesz ebből értékelhető reklám? Hogyan jön át az üzenet? A válasz, hogy kissé nagyobb csavar kell, mint ahogy a TESCO az akciós csirkét reklámozza. Az kreatívot ugyanis úgy kell megalkotni, hogy egyrészt megfeleljen a törvényi előírásoknak, másrészt megjelenjen benne a közlekedésbiztonsággal kapcsolatos üzenet is. 

Harmadrészt pedig – és talán ez az egyik legfontosabb – hogy kellően frappáns legyen, és tökéletesen átmenjen az üzenet.

Amire még érdemes ezzel kapcsolatban odafigyelni, az maga az időzítés. Ugyanis a plakátokat egy kifejezetten erre a célra kinevezett bizottság bírálja el, akik egy hónapban csupán egyszer ülnek össze.

Épp ezért a kampányok szervezése során figyelembe kell venni azt, hogy annak kezdete előtt legalább 2-2,5 hónappal el kell kezdeni megszervezni.

Példák az autópálya melletti plakát hirdetésre

Ahogyan azt néhány sorral feljebb írtuk, jó pár ilyen kampányt tudhatunk már magunk mögött.

Ezek közül az egyik ilyen példa, egy kedves, munkaerő közvetítő ügyfelünk kampánya

Vezess úgy, hogy számít a holnap! dolgozzausztriaban.hu.

A kreatív tervezése során ügyeltünk arra, hogy a használni kívánt fotó kellően összhangban legyen szöveggel. Persze arra is figyelnünk kellett, hogy – mivel átlagosan 130 km/h-val közlekednek az autósok -, minél egyértelműbb és egyszerűbb üzenetet hozzunk létre. 

A tervezés nehézségét ugyanis tovább fokozza, hogy csak néhány tizedmásodpercünk van arra, hogy felkeltsük az autós figyelmét, és elolvassa a szöveget – majd dekódolni tudja azt.

Azonban vannak más példák is, amelyek ugyan nem a mi kezünk alatt születtek, azonban a miénkhez teljesen hasonló kampányok.

Néhány példán keresztül jobban meglátjuk a közlekedésbiztonsági táblákban rejlő kommunikációs lehetőségeket.

Az ENEOS megvédi a motort. Az öv megvéd téged.

A biztonsági öv fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. Épp ezért az ENEOS kampányának fő motívumaként ezt használták. (Amennyiben jól megfigyelik, ebben az esetben az aranymetszés szabályát is figyelembe vették a kampány tervezése során, és a fő üzenet így, 2:3-os aránnyal, a közlekedésbiztonságé lett.)

Iratkozz fel hírlevelünkre

Hírlevél feliratkozoás

Ne vezessen fáradtan. Tartson Pihenőt! – Gemini étterem

A Gemini étterem fókuszába szintén egy egyszerű, jól érthető üzenetet fogalmaztak meg, amelyet egy ehhez jól passzoló képpel tettek még teljesebbé.

Tartsa be a követési távolságot!

Nem lehetetlen feladat egy jegeskávéhoz sem közlekedésbiztonsággal összefüggésbe hozható kreatívot megtervezni, ha megfelelően összedolgozzák egy biztonsági üzenettel.

Fresh Corner

Fáradtság felismerve! Frissüljön fel egy csésze Fresh Corner kávéval!

Sajnos jelentős a fáradtságból adódó balesetek száma is. Ezt, és a kávé élénkítő hatását “összemixelve” alkották meg a Fresh Corner kampányát. (Ebben az esetben mondhatni talán könnyű helyzetük volt, hiszen a fáradt sofőrök számára már pusztán a kávé látványa is elég ahhoz, hogy felfigyeljenek egy plakátra.)

Szeretne Ön is az autópályák mentén található óriásplakátokon hirdetni? Mi segítünk megvalósítani! Hívjon minket bizalommal a +36 20 321 9901 -es telefonszámon.

A szerző

Kosár Zoltán

Kültéri reklámok specialistája

Cégvezető, közterületi reklámszakember, apa és férj. Mindig az adott élethelyzetben és feladatkörben törekszem arra, hogy a lehető legjobb legyek.

Kosár Zoltán vagyok, 2005 -ben csöppentem bele a közterületi média világába. Mielőtt megalapítottam volna az OptiPoster -t több ügynökségnél és média tulajdonos cégnél szereztem tapasztalatokat. Imádom, hogy minden reklámkampány más és más, a folyamatok bár nagyon hasonlóak, de sosincs két egyforma kampány. Szeretném, ha Te is megismerhetnéd milyen sok lehetősége van a cégednek arra, hogy kitűnjön a tömegből és olyan széles ismertségre tegyen szert, amilyennek elképzeled.